Život iz jajeta

U Predškolskoj skupini „Šapice“ protekli su nas blagdani potaknuli na promišljanja o nastanku života iz jajeta: kako on nastaje, koja živa bića na svijet dolaze iz jajeta, koja su njihova zajednička obilježja i tome slično. Tako smo naučili da, osim kokoši, paunova, nojeva, vrana i ptica općenito, na svijet iz jajeta dolaze i kornjače, krokodili, zmije, gušteri i žabe, odnosno gmazovi i vodozemci. Prisjetili smo se i gnijezda, odnosno brloga i podvodnih staništa u kojima ptice te gmazovi i vodozemci poliježu svoja jaja. Djeci su se najviše svidjela vranina jaja, jer takva jaja nikada do sada nisu imala prilike vidjeti – ona su tirkizno zelene boje, sa smeđim flekicama duž cijele površine.

Najzanimljivije aktivnosti koje su uslijedile iz ove teme bile su sljedeće: djeca su najprije imala zadatak načiniti vlastita gnijezda s jajima njihove omiljene životinje, uz pomoć kombinirane tehnike kolaž papira, drvenih bojica i flomastera. Ovu smo aktivnost dodatno začinili vježbom početnog pisanja, pa su tako djeca u svoja gnijezda stavila onoliki broj jaja koliko slova imaju njihova imena, potom napisala po jedno slovo imena u svako jaje i tako dobila personalizirana životinjska gnijezda. Drugi je zadatak bio na komadu kolaž papira u boji zalijepiti bijeli papir u obliku jajeta te u njemu nacrtati mladunče omiljene životinje, potom preko njega zalijepiti još jedno jaje prethodno obojano drvenim bojicama i po sredini blago rasporeno. Tako smo dobili još jedan veoma osobni likovno-kreativni rad u kojem su djeca prikazala kako mladunci ptica, gmazova i vodozemaca dolaze na svijet – iz jajeta.

Našu smo temu Život iz jajeta, po običaju, povezali s nastavom engleskog jezika te tako usvojili čak deset novih pojmova: an egg, a chicken, a peacock, an ostrich, a crow, a frog, a crocodile, a turtle/tortoise, a snake, a lizard. Usvajanje istih popratili smo aktivnostima poput quieter/louder, slow reveal, listen and point, mime and say, draw and name i slično. Ovakvo povezivanje tema svakodnevnih aktivnosti s nastavom engleskog jezika u Predškolskoj skupini „Šapice“ pokazalo se kao izvrstan način za podizanje postojećih dječjih znanja, vještina i spoznaja o svijetu oko sebe na jednu potpuno novu razinu, kako lingvističku, tako i kognitivnu. Istim ritmom učenja kroz igru nastavljamo i dalje – aktivno promatramo, istražujemo i usvajamo znanja koja nas okružuju.

Ena Međimurec, mag. philol. hung. et mag. educ. philol. angl.

 

Skip to content